Az orvosok szerint alkohol vásárlásakor nem szabadna hűségpontot adni


www.orientpress.hu



A skót orvosok szerint nem szabadna törzsvásárlói pontokat adni azért, ha valaki alkoholt vásárol egy szupermarketben - ezzel a módszerrel ugyanis az értékesítők az olcsó italokat próbálják meg promotálni. Szerintük sokkal okosabb dolog lenne, ha minden alkoholos termék árát jelentősen megemelnék, csakis így lehetne ugyanis csökkenteni az országban az italozás mértékét.

A legtöbb alkoholos terméket a szupermarketek adják el: ezek az áruházak ugyanis folyamatosan leakciózzák ezeket a termékeket, és hűségpontokkal jutalmazzák azokat, akik vesznek belőlük. Ezzel a magatartással pedig jelentősen ösztönzik a tömeges vásárlást - mondta a Medical News TODAY-nek dr. Brian Keighley. Márpedig szerinte nem szabadna az embereket azért jutalmazni, hogy italokat vásárolnak.

A túlzott, mértéktelen alkoholfogyasztás a szakemberek egyöntetű véleménye szerint jelentősen károsítja az egészséget. Éppen ezért nem értik, hogy miért nem kezelik az italokat a dohányárukhoz hasonlóan - hiszen ezekért a termékekért sehol sem jár törzsvásárlói pont.

A legjobb megoldás az lenne, ha nem csak az akciókból vennék ki a káros termékeket, hanem az árukat is jelentősen megemelnék. Így talán az emberek is észbe kapnának, és csak mértékkel fogyasztanák a bódító italokat - mondta Keighley.